lørdag den 8. marts 2014

Ventetid

Tiden føles uendelig lang når man går og venter på at få svar på, om Zigsa nu også er drægtig. Men vi skal heldigvis ikke vente så længe som vi har gjort. Den 18. marts har jeg bestilt tid til en scanning hos dyrlægen. Så er det 28 dage siden hun blev parret og så kan man se på en ultralydsscanning, om der er levende hvalpe. Hvis man er rigtig heldig kan man også se hvor mange. Et mere sikkert resultat for at skønne antallet, er dog at vente til omkring 7.-8. uge, hvor forbeningen i hvalpenes knogler kan ses på et røntgenbillede. Så kan man være heldig at tælle antallet af kranier. Men i første omgang vil vi bare gerne vide om vi venter små eller ej.
Flere har spurgt om hun har ændret adfærd. Joo måske lidt. Hun er endnu mere kælen end hun plejer og hun er konstant sulten. Ved ikke om det er  gode tegn, men jeg håber. Hun leger heller ikke så meget og så vildt med Dhana, som hun har gjort. Hun trænger meget til et bad, men jeg venter lige lidt endnu så jeg ikke stresser hende unødigt.
I dag er det flot solskin. Desværre har jeg ikke selv nået at komme ud med hundene pga arbejde. Men Rikke har gået en lang tur med dem begge. Heldigvis ser det ud til det gode vejr fortsætter, så vi når nok en god tur en af dagene. Skønt at det er blevet forår, solen skinner, det pibler op med friske skud alle vegne og dagene er blevet længere. Det er da lige til at blive glad i låget af. Fortsat god weekend :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar